دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

مهم | تغییر نرخ پایه به ارز نیمایی بر اساس کدام دستورالعمل انجام شد؟!
هر نوع تغییر نرخ در قیمت های پایه محصولات پتروشیمی، بر اساس دستورالعمل های ستاد تنظیم بازار انجام می گرفت و در فقره آخر، با نامه مستقیم وزیر صنعت (تغییر به میانگین 4 هفته) صورت پذیرفت. بنابراین نکته مهم‌ این است که دیروز، تغییر نرخ پایه به ارز نیمایی بر اساس کدام دستورالعمل انجام شد؟!

به گزارش ویکی‌پلاست، همان طور که می دانیم هر نوع تغییر نرخ در قیمت های پایه، بر اساس دستورالعمل های ستاد تنظیم بازار و در فقره آخر، با نامه مستقیم وزیر صنعت (تغییر به میانگین 4 هفته) انجام می گرفت، ولی برای قیمت های روز گذشته و تغییر به مبنای دلار نیمایی، هیچ سند و نامه و دستورالعملی، حداقل به اطلاع صنایع پایین دست نرسیده است.

نکته دوم: دلاری که روز گذشته برای محاسبه قیمت های پایه در نظر گرفته شد، (86.866 ریال) از کدام منبع گرفته شده است؟ اگر سامانه سنا و آنچه که به عنوان قیمت خرید سامانه نیما تعیین شده باشد، نسبت به عرف و قیمت های اعلام شده بانک مرکزی (معادل دلاری یورو که هر روز توسط بانک مرکزی اعلام می شود) باشد، طبیعتا قیمت دلار در نظر گرفته شده بسیار بیشتر از نرخ دلار نیمایی است. لذا همان طور که سابق بر این، دفتر توسعه صنایع پایین دستی، منشأ نرخ دلار محاسبه شده را اعلام می کرد، برای قیمت های روز گذشته نیز لازم است ساز و کار و فرمول تعیین عدد 86.866 ریال برای قیمت پایه به اطلاع تولیدکنندگان برسد.

چرا که در صورت عدم استناد به قیمت های دقیق و نرخ اصلی میانگین هفتگی دلار در سامانه نیما، احتمال بروز خطای بزرگی در محاسبه قیمت های پایه وجود دارد.

علی ای حال، دو سؤال مهم بالا، نکاتی است که از روز گذشته توسط تولیدکنندگان مطرح شده و پاسخ دفتر توسعه صنایع پایین دستی به این دو سؤال، شبهات ایجاد شده را از بین خواهد برد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 33%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟